Jump to content
HFF`s forum
Pahne

Spel i/kring halmstad?

Recommended Posts

Hej, 

Jag är ny inom x-wing minityrspel, har endast spelat några matcher hemma med familj och vänner. Men nu tänkte jag kolla om det finns några regelbundna speldagar av xwing i eller kring halmstadområdet? 

//Karl

Nja, det hölls en turnering för en månad sedan. Det har inte varit mycket spel på senaste tiden annars, men det finns ett antal spelare i föreningen som säkert gärna spelar om man frågar. Det sitter bland annat fyra i styrelsen, jag är en av dessa.

Vi har öppet på föreningen lördagar och söndagar mellan 12 och 16, du får gärna titta in på Frennarpsgården då.
Det är inte alltid säkert att det finns en X-Wing-spelare där, men jag kommer hålla i öppningen nu på lördag.
Om du är intresserad så kan jag ta med X-Wing och spela.

Som Marek skriver, samma från mig,  jag finns alltid på HFF måndagar efter 17, kan lätt ta med X-wing och köra.  Lämpligast är att du säger till här nån dag innan så vet jag.

Det kan vi göra.

Du skrev att du är ny och har endast spelat några matcher hemma, jag antar att det är startlådan för andra utgåvan du har (senaste, svart låda, 2 TIE/ln och en T-65 X-Wing med vingar som öppnas/stängs). Har du några fler skepp?

21 hours ago, marnow said:

Det kan vi göra.

Du skrev att du är ny och har endast spelat några matcher hemma, jag antar att det är startlådan för andra utgåvan du har (senaste, svart låda, 2 TIE/ln och en T-65 X-Wing med vingar som öppnas/stängs). Har du några fler skepp?

Gillar att kunna spela med vem som helst så har köpt två second edition core sets, vilket ger mig 2 x-wings och 4 ties. Sen har jag köpt till lite blandade skepp. En extra tie och en extra x-wing, millennium falcon (rebel), Slave 1, Fangfighter, StarViper och en Tie Advanced. Ville kunna göra bra listor för Rebels, Empire och Scum, så har lite alternativ där. Hittat det mesta begagnat och hjälpte att spelbutiken i varberg hade 50% rabatt på x-wing grejer. :)  

(Allt är andra utgåvan)

Fantastiskt! Ville kontrollera att jag inte behöver ta med extra, alternativt ta fram någon lista på lägre poäng (quickbuild threat?).
Jag kommer ändå ha med mig en bunt med skepp - främst rebeller och republik, men kan ta med en extra TIE/ln eller två - så det är lugnt.