Jump to content
HFF`s forum
Sign in to follow this  
DrFlottan

Age of Sigmar eller Kings of war

Recommended Posts

Hej alla. Tänkte kolla lite hur det ser ut på föreningen. Har ju gott om skaven modeller för gamla fantasy och nu är då frågan. Göra om dem till Kings of War eller age of Sigmar?

mvh Fredrik Domini

Om du vill vara på HFF och hitta någon att spela mot så är det absolut KoW du ska välja, börjar gå upp åt en 8-9 spelare på hff för tillfället som spelar och har arméer till KoW.  AoS är det ingen som spelar som jag vet.  Förhållningen gentemot AoS har blivit mycket bättre allmänt sen 8th 40k men det är fortfarande ingen som spelar det.

Ja, KoW är det många som spelar. Dock vet jag inte om det är så mycket att "göra om" med ens armé om man går från Fantasy till KoW. Se bara till att ha movement trays i rätt storlek så kan du spela KoW utan problem. Å andra sidan är det många som föredrar att multi-basa till KoW istället, och sätter alla modeller i en enhet på en enda stor bas, vilket är mer passande om man bygger en armé från grunden till KoW.

Man kan få rätt många fler enheter om man multibasar också, då man kan sätta modeller mera i "huller om buller" om man vill ha den känslan på armén. Man spara således in lite modeller per enhet. Mina Varangur (Chaos) är sådana, då de är ett gäng barbarer och inte disciplinerade trupper. :) 

Ja multibasandet verkar ju väldigt kul. Blir nog att jag får testa Kings of war. Vill ju gärna spela något som andra spelar med. 

Finns lite regler för "prefered" och "minimum model count" på deras FAQ. Länkar. Ex en enhter med 60 modeller (legion) räcker att ha 41+ på antalet för både minimum och föredragen. :)

Jag har försökt hålla dessa regler så gott jag kan. Lättare med männiksor armén än min Varangur då de modellerna var helt enkelt större på en mindre bas. Personligen anser jag att det är mängden man vill åt så att det inte ser tomt ut. :P 

KoW FAQ and Errata 290915.pdf

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...